Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

ΕΣΥ ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ERASMUS??



«Εράσμους..Εράσμους…μα τι είναι αυτό το Εράσμους επιτέλους…μας έχουν πάρει τ’ αυτιά!» Έτσι έλεγα κι εγώ μέχρι και το 1ο έτος στην σχολή μου όπου πλέον βαρέθηκα να το ακούω και είπα να το ψάξω λίγο παραπάνω.
Στάθηκα τυχερός καθώς όλο σχεδόν το προσωπικό που έχει αναλάβει αυτό το πρόγραμμα αποτελείται από τους πιο ανοιχτόμυαλους και κοινωνικούς ανθρώπους μέσα στο πανεπιστήμιο.
Το Εράσμους λοιπόν είναι ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στόχο έχει να ενώσει τους νέους ανθρώπους των κρατών μελών της!
Χμμ… ενδιαφέρον!
Τι κάνεις δηλαδή?
Να σου πω από την δική μου εμπειρία!
Βρίσκεις ένα πανεπιστήμιο από μια λίστα που σου δίνουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα που θες και πας να κάνεις εκεί ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό εξάμηνο, ή ακόμη και 2!
Παίρνεις μια υποτροφία από το ΙΚΥ για τα βασικά σου έξοδα και πας!
Να πω την αλήθεια με φόβιζε λίγο στην ιδέα…!

20 χρονών…δεν είχα ξανά ταξιδέψει και ποτέ στο εξωτερικό.. δεν θα ξέρω κανέναν.. δεν μιλάνε και πολύ αγγλικά οι ντόπιοι…πάνε και κάτι χρόνια που πήρα το Proficiency… που πάω?!
Κι όμως έκανα την δήλωση μου, με δέχτηκε ένα πανεπιστήμιο στην Βουδαπέστη και πήρα το αεροπλάνο μου και πήγα να κάνω το 5ο μου εξάμηνο εκεί!
Φτάνω που λες το απόγευμα κι αν και είχα ήδη κλείσει σπίτι έπρεπε να μείνω τις 4 πρώτες μέρες σε Hostel γιατί δεν είχε ξενοικιαστεί ακόμη!
Μπαίνω λοιπόν στο κοιτώνα, και να με τώρα με άλλα 12 τελείως άγνωστα άτομα, με όλα μου τα πράγματα, σε μια ξένη χώρα, κάτι εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά απ το σπίτι μου… Φρίκη!
Τρώω κάτι και πάω για ύπνο..!
Αυτό το απόγευμα ήταν και το μοναδικό που ένιωσα έτσι για τους επόμενους 4 μήνες που χαλαρά μπορώ να σου πω πως ήταν οι καλύτεροι μήνες στην ζωή μου!
Από το επόμενo κιόλας πρωινό συνειδητοποίησα πως όλο το Hostel ήταν γεμάτο ξένους φοιτητές στην ίδια ακριβώς κατάσταση με μένα!
Αρχίζω λοιπόν να γνωρίζω κόσμο έτσι στο άσχετο (η ανάγκη μ’ έκανε αρχικά, εκ φύσεως δεν ήμουν και πολύ ανοιχτό άτομο)!
Το δεύτερο κιόλας βράδυ λοιπόν με καλούν σε πάρτυ της ESN (ERASMUS STUDENT NETWORK), μια φοιτητική οργάνωση δηλαδή που είναι σχεδόν σε όλα τα πανεπιστήμια του προγράμματος που ντόπιοι φοιτητές καλοδέχονται και «φιλοξενούν» στην πόλη/χώρα τους ξένους φοιτητές!
Εδώ είμαστε λέω!
30 άτομα γνώρισα μόνο την πρώτη μέρα!
Μπήκα στο group στο facebook, έγινα με όλους φίλος! Λάμβανα προσκλήσεις για όλα τα events και τα preparties! Όσο περισσότερους erasmites έκανα add, τόσο πιο πολλές προσκλήσεις είχα!
Περνάνε οι 4 πρώτες μέρες, πάω στο σπίτι μου και οργανώνω αμέσως Mojito παρτυ και τους καλώ όλους! Δεν υπήρχε μετά party/event που να γινόταν και να μην είχα πρόσκληση!
Για μένα η μισή ευχαρίστηση (το μυστικό της επιτυχίας αν θες) στο Erasmus είναι να δικτυωθείς καλά στην αρχή!
Το πανεπιστήμιο τώρα ήταν καταπληκτικό! Παρατάξεις, αφίσες, εκλογές κλπ.. ούτε για δείγμα!
Έμπαινες μέσα με δική σου κάρτα και όλα ήταν ηλεκτρονικά, δεν είχες βιβλία! (Κ απ ότι ακούω κι από φίλους στα περισσότερα έτσι είναι).
Η δυσκολία στην γλώσσα πχ που φανταζόμουν ότι θα έχω ήταν μόνο στην φαντασία μου. Οι καθηγητές σε βοηθούν πολύ και παίρνεις εύκολα βαθμό! (Μοναδική προϋπόθεση είναι να φτιαχτεί νέο τμήμα μόνο για ερασμήτες και να μην κάνεις μάθημα με τους ντόπιους, πχ αν πας στην Γαλλία και παρακολουθήσεις μαθήματα στα γαλλικά. )
Μέσα σε 4 μήνες πήγα και με παιδιά που γνώρισα εκεί αλλά και με την ESN, σε 7 χώρες! Γνώρισα πάνω από 1000 άτομα (από όλο τον κόσμο γιατί στην Βουδαπέστη υπήρχαν και άλλα παγκόσμια προγράμματα πέρα από το Erasmus) με αρκετά από τα οποία κρατάω ακόμη επαφή και τους βλέπω όταν πάω στις χώρες τους ή όταν έρχονται αυτοί Ελλάδα! Φιλοξένησα 13 Έλληνες, συγγενείς και φίλους στο σπίτι μου! Έμεινα μόνος για πρώτη φορά! Άνοιξε το μυαλό μου!
Φυσικά από την στιγμή που γύρισα έγινα μέλος στην ESN του πανεπιστημίου μου, είναι το καλύτερο υποκατάστατο που κατάφερα να βρω κι έτσι γλίτωσα την κατάθλιψη!
Δεν θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες γιατί μπορώ να φτιάξω ολόκληρο Blog για το θέμα!
Σου λέω απλά πως είναι μια εμπειρία ζωής που αν είσαι φοιτητής οφείλεις να ζήσεις! Δικαιολογίες για μην το κάνεις θα βρεις πολλές!
Συμβουλή μου : Τόλμα το και ας μην είσαι και 100% σίγουρος!
Βγήκα κερδισμένους απ όλες τις μεριές το ίδιο και πολλοί φίλοι μου που κάνανε και κάνουν το ίδιο μετά! (Α, έτσι και για το κερασάκι, επειδή πέρασα όλα τα μαθήματα, που ήταν πανεύκολα, πήρα και μια υποτροφία επίδοσης όταν γύρισα!)


 Ακόμη το σκέπτεσαι??


                                                                                                              Vagelis K.



εικόνα:http://www.google.gr

1 σχόλιο: